W naszej szkole 22 marca temat wody był analizowany bez… przysłowiowego lania wody.
Uczniowie przygotowali plakaty zachęcające do oszczędzania zasobów wody oraz wielkie i małe krople, którymi udekorowali ściany szkolnych korytarzy. Ponad 70 uczniów z klas 4 – 8 wzięło udział w Wielkim Quizie o Wodzie, gdzie mogli wykazać się wiedzą o budowie i właściwościach wody oraz sposobach jej oszczędzania oraz co to jest ślad wodny i jak nasze decyzje dotyczące zakupów wpływają na realne zużycie wody. Uczniowie klas starszych wykonali badania fizykochemiczne wody oraz podzielili się z innymi uczniami wynikami tych badań. Niewątpliwe duże wrażenie na uczniach wywołały informacje dotyczące śladów wodnych. Wielu nie spodziewało się, że aż tak dużo wody potrzeba do wytworzenia produktów.
Uczniowie i nauczyciele zaangażowani w przygotowanie tego projektu edukacyjnego są przekonani, że nie pozostanie on bez echa, ponieważ świadomość ochrony wody, ochrony przyrody jest konieczna, by zapewnić sobie i przyszłym pokoleniom lepsze życie, bo już dzisiaj ponad 780 milionów ludzi nie ma dostępu do bezpiecznej wody pitnej.
Elżbieta Wojtowicz
Programy i projekty